قفسه
قفسه

تعاریف، قوانین و شرایط

قفسه

قفسه، بستری برای ارتباط بین کاربران آن است. در این بستر که شامل سایت و اپلیکیشن قفسه می شود، هر کاربر می تواند محصول خود را آگهی کند و تمایل به فروش آن را به اطلاع دیگران برساند.

تذکر: تمامی حقوق مادی و معنوی سایت قفسه متعلق به شرکت به گزین سرو می باشد.

سایت

وب سایت اینترنتی به آدرس qafa3.com می باشد که کاربر با ورود و عضویت در آن می تواند اقدام به ثبت آگهی کند.

کاربر

هر بازدید کننده از سایت قفسه کاربر نامیده می شود.

عضو

در صورتی که کاربر در سایت قفسه ثبت نام کند، عضو آن محسوب می شود. کاربر برای ثبت نام، باید شماره موبایل خود را وارد کند و سپس رمز یکبار مصرفی را که از طرف قفسه برای او ارسال می شود، را در سایت وارد کند. در این صورت فرآیند ثبت نام تکمیل می شود.

تذکر: تمامی پیامک های سایت قفسه فقط از شماره 021000080374 ارسال می شوند و پیامک هایی که از شماره های دیگر ارسال شوند، مربوط به قفسه نیستند.

آگهی

در صورتی که کاربری بخواهد تمایل خود به فروش محصولی را در قفسه به دیگران اعلام کند، بعد از ثبت نام می تواند مشخصات محصول خود را درج و آگهی خود را ثبت کند.

تذکر1: کاربر با ثبت آگهی و پذیرفتن قوانین و شرایط صحت اطلاعات وارد شده برای محصول را اعلام می دارد.

تذکر2: مسئولیت صحت اطلاعات درج شده توسط کاربر به عهده کاربر است و قفسه در این مورد مسئولیتی ندارد.

تذکر3: کاربر با عضویت و ثبت آگهی این مجوز را برای قفسه صادر می کند که شماره تلفن همراه آگهی دهنده را به کاربران عضو نمایش دهد.

تذکر4: تایید یا عدم تایید آگهی به عهده قفسه است و در صورتی که تایید یک آگهی را مغایر با قوانین و سیاست های داخلی یا قوانین مدنی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران بداند، می تواند از تایید و نمایش آن آگهی خودداری کند.

تذکر5: قفسه مجاز است تغییرات لازم را در ویژگی های آگهی جهت بازدید بهتر آن اعمال کند.

تذکر6: در صورتی که آکهی قبل از تایید و نمایش نیاز به ویرایش از طرف آگهی دهنده را داشته باشد، قفسه این موضوع را به اطلاع آگهی دهنده از طریق پیامک می رساند. لازم به ذکر است تغییرات لازم در بخش حساب کاربری سایت قفسه به اطلاع آگهی دهنده رسیده است و قفسه تا رسیدن به نقطه مطلوب مجاز است از نمایش آگهی خودداری کند.

تذکر7: اطلاعات مندرج در آگهی بعد از تایید قفسه، بجز اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه و شهر و استان آگهی دهنده، قابل ویرایش است. در صورت ویرایش آگهی باید اطلاعات مندرج در آن مجددا به تایید قفسه برسد.

تذکر8: انتشار آگهی در قفسه رایگان است، ولی هر آگهی بعد از 15 روز منقضی خواهد شد و دیگر نمایش داده نمی شود.

تذکر9: کاربر در حساب کاربری خود می تواند آگهی های خود را مشاهده و در صورت لزوم آنها را حذف کند تا نمایش داده نشوند.

تذکر10: کاربر در هنگام درج آگهی می تواند حداکثر 3 تصویر را برای آن بارگذاری نماید که حجم مجموع عکس ها باید کمتر از 5 مگابایت باشند.

تذکر11: عکس های بارگذاری شده باید کاملا مرتبط با محصول مورد نظر و مطابق با شرع، عرف و قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران باشد.

تذکر12: آگهی های هر دسته براساس زمان تایید آن توسط قفسه، چیده می شوند به نحوی که آخرین آگهی در بالاترین جایگاه نمایش داده خواهد شد. البته آگهی هایی که نردبان شده باشند از این قاعده استثنا هستند و همواره در صدر آگهی های آن دسته قرار می گیرند.

محصول

کالایی که آگهی دهنده تمایل به فروش آن دارد و مشخصات آن را تحت عنوان آگهی درج می کند.

تذکر1: دسته بندی های ممکن برای ثبت محصول در آگهی محدود به کتاب است و آگهی های مرتبط با محصولات در سایر دسته بندی ها تایید نخواهند شد.

حساب کاربری

بخشی از سایت است که در آن عضو سایت می تواند اطلاعات شخصی و آگهی های خود را کنترل و مدیریت کند.

درگاه بانکی

درگاه بانکی بستری برای پرداخت آنلاین برای خرید خدمات و محصولات است که توسط بانک های رسمی جمهوری اسلامی ایران در اختیار سایت ها قرار می گیرد. در صورتی که عضو سایت بخواهد آگهی خود را به صورت آگهی ویژه یا نردبان در بیاورد، پس از انتخاب طرح مورد نظر به درگاه بانکی هدایت خواهد شد.

پشتیبانی سایت

کارمند یا کارمندان شرکت به گزین سرو هستند که به مشکلات فنی و محتوایی سایت قفسه که از طرف اعضا اعلام می شود، رسیدگی می کنند.

محصولات غیر مجاز

  1. دسته بندی های مجاز برای ثبت آگهی محصول توسط قفسه تعیین می شود. این دسته بندی ها در حال حاضر فقط شامل کتاب های کمک درسی، عمومی، المپیاد و دانشگاهی است.
  2. ثبت آگهی کتاب های غیرمجاز که دارای شابک نباشند مجاز نیست و این حق برای قفسه محفوظ است که از ثبت آنها جلوگیری کند.
  3. صحت درج شابک محصولات درج شده در آگهی به عهده آگهی دهنده است.

تعرفه خدمات

عضو سایت در هنگاه ثبت آگهی یا بعد از آن می تواند، با پرداخت مبلغ به ترتیب 5000 و 2000 تومان آگهی خود را به صورت آگهی ویژه یا نردبان در بیاورد. در صورتی که یک آگهی به شکل آگهی ویژه در بیاید، با داشتن یک برچسب از سایر آگهی ها متمایز خواهد شد. همچنین در صورتی که یک آگهی به صورت نردبان در بیاید، تا زمان انقضای آن آگهی، در دسته بندی مرتبط خود همواره در صدر آگهی ها قرار خواهد گرفت.

شرایط عودت وجه

  1. در صورتی که کاربری در هنگام ثبت (قبل از تایید آگهی توسط قفسه) هزینه آگهی ویژه یا نردبان را پرداخت کند، در صورت عدم تایید آگهی توسط قفسه، هزینه مورد نظر به آگهی دهنده عودت داده خواهد شد.
  2. در صورتی که آگهی تایید شده باشد و بعد از آن عضو سایت اقدام به نردبان یا ویژه کردن آگهی بکند، امکان عودت وجه و غیرفعال کردن نردبان یا آگهی ویژه وجود ندارد.
  3. عودت وجه عضو سایت فقط به صورت انتقال بانکی و با شماره شبا مقدور است. عضو سایت باید شماره شبا را در اختیار پشتیبانی سایت قرار دهد و واریز وجه ممکن است تا 24 ساعت بعد از درخواست زمان بر باشد.

مسدود کردن حساب کاربری

این حق برای قفسه محفوظ است که هر زمان، حساب کاربری کاربر عضو شده را بدلیل نقض سیاست ها و قوانین داخلی قفسه یا قوانین جمهوری اسلامی ایران به شکل موقت یا دائم مسدود نماید.

نکات مهم در هنگام ثبت و مشاهده آگهی ها

  1. تمام محتویات آگهی‌ها اعم از موضوع، توضیحات، لینک و… توسط کاربران عضو ارائه می‌شود، بنابراین قفسه هیچ مسئولیتی در قبال تضمین کیفیت و امنیت و قیمت و مواردی از این دست ندارد. کاربران باید همواره حین معاملات خود احتیاط داشته باشند. انتشار یک آگهی در قفسه به معنای قبول مسئولیت یا تضمین قیمت و امنیت و صحت مندرجات آن آگهی توسط قفسه نیست. نهایتاً طرفین هر معامله در خصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق هیچگونه رجوع به قفسه وجود ندارد.
  2. کاربران قفسه با فعالیت در سایت و اپلیکیشن قفسه، موافقت خود را با عدم مسئولیت قفسه در قبال اقدامات سایر کاربران اعلام کرده‌اند. قفسه به شما پیشنهاد می‌کند که همواره قبل از اقدام به خرید و فروش، قوانین و شرایط را در سایت یا اپلیکیشن قفسه مطالعه کنید.

راهنمای خرید مطمئن

با وجود اینکه قفسه از معامله دیگران نفعی نمی برد، توصیه های زیر جهت کاهش مشکلات ارائه می نماید:

  1. بهتر است با آگهی هایی برای خرید و معامله تماس گرفته شود که در استان و شهر تماس گیرنده قرار دارند.
  2. بهتر است معامله به صورت حضوری انجام شود و هر گونه تراکنش مالی بین طرفین معامله بعد از ملاحظه محصول و صحت آن صورت بگیرد.
  3. برای اطمینان از صحت محصول و اطلاعات مندرج در آگهی از آگهی دهنده بخواهید عکس های واضح و بیشتری برای شما ارسال کند.
  4. در صورت پرداخت وجه از طرف خریدار، به عکس فیش بانکی اکتفا نکنید و واریز مبلغ مورد نظر به حساب خود را بررسی نمایید.
  5. از پرداخت بیعانه بپرهیزید.
  6. تا جای ممکن از معامله به شکل پستی بپرهیزید. واریز مبلغ معامله و ارسال پستی محصول کم خطر نیست و توصیه نمی شود.