قفسه
قفسه
نقد و بررسی کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

نقد و بررسی کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

در این مقاله درباره کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید میخوانیم:

  • کتابی در لیست پرفروش‌های جهان
  • کتابی آموزنده برای طرفداران میچ آلبوم
  • اثری هیجان آور و تفکر برانگیز

 

خلاصه و قصه کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

رمان نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید ادامۀ رمان پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید اثر میچ آلبوم است. پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید در سال 2003 منتشر شد. این رمان داستان مردی به نام ادی است. ادی در شهربازی هنگامی که می‌خواست دختر بچه‌ای به نام آنی را نجات دهد جان خود را از دست می‌دهد. ادی به بهشت می‌رود و در آن جا با پنج نفر که در زنگی او مؤثر بودند ملاقات می‌کند. آلبوم در نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید به سراغ زندگی همان دختربچه می‌رود. آنی که بعد نجات یافتن دست چپش را از دست داده زندگی غم‌انگیزی دارد. همسن‌های آنی او را در دوران کودکی از خود می‌راندند و مادر آنی همواره سعی داشت او را از دیگران دور نگه دارد. آنی در بزرگسالی با پائولو ازدواج می‌کند و طی یک سانحه جان خود را از دست می‌دهد. آنی در زمانی که ایست قلبی می‌کند دوباره با ادی ملاقات می‌کند. این ملاقات به او یادآوری می‌کند که زندگی عمیق و با ارزش است.

 

نقد و بررسی رمان نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

آلبوم در پاسخ به کسانی که از او می‌پرسیدند انگیزۀ تو برای نوشتن نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید چه بود گفت: خوانندگان اغلب از من می‌پرسیدند چه بر سر ادی و آنی می‌آید و من به همین دلیل تصمیم گرفتم نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید را بنویسم. این رمان مانند قسمت یکم خود یعنی پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید، از لحظات پایانی زندگی شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود سپس اتفاقات قبل از لحظات پایانی را روایت می‌کند.

 

میچ آلبوم نویسنده رمان نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

یچ آلبوم در 23 مه 1958 در خانواده‌ای یهودی در پاسیائیک نیوجرسی دیده به جهان گشود. وی پس از مدتی همراه خانوادۀ خود در اواکلین مستقر شد. در جوانی در نیویورک برای یک روزنامۀ هفتگی در فلاشینگ مقاله می‌نوشت. همزمان در رشتۀ روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد و برای تئمین مخارج تحصیل مدتی پرستار کودک شد. از دیگر آثار نویسنده می‌توان به «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «ارباب زمان»، «سه‌شنبه‌ها با موری»، «اولین تماس تلفنی از بهشت»، «کمی ایمان داشته باش»، «برای یک روز دیگر»، «در جستجوی چیکا»، «سیم های جادویی فرانکی پرستو» نام برد.

 

بهترین ترجمه رمان نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

ماندانا قهرمانلو مترجم متولد ۱۳۵۲ است. از دیگر آثار ترجمۀ شدۀ وی: «سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ البوم»، «شطرنج در برابر آینه اثر ماسیمو بونتمپلی»، «مسیر سبز اثر استیون کینگ»، «شبی که عروسک زنده شد اثرآر.ال. استاین»، «تلفن همراه اثر استیون کینگ»، «تله سیرک وحشت اثر آر.ال. استاین» است.

 

جملات زیبای کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می کنید

همه جا ساکت بود. ترن رفته بود. درختان لخت و برهنه بودند و برگ‌ها تمام زمین را پوشانده بودند. فضا مانند فیلم‌های قدیمی بود، یا مراسم عشای ربانی. به رنگ قهوه‌ای مایل به سرخ.
آنی با خودش فکر کرد خدایا،‌ نمی‌فهمم.
به چی فکر می‌کنی؟
هیچی همین که چرا اینجام. به همین که چرا تو اینجایی.
من اینجام چون قراره تو پنج نفر رو که اون دنیا در زندگی تو بودن این‌جا ملاقات کنی. اونا همه به دلیلی در زندگی تو وجود داشتن.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.